Monday, May 30, 2011

sahabat,ya mereka akan berubah,

Assalamualaikum story listener.Tidak dapat dinafikan senyum terukir tahap impak maksima apabila dapat bercuti.Panorama kehidupan sekolah harian dapat ku tatap kembali. .Jadi tanpa membuang detik kita terus ke jalan yang benar iaitu topik2 intelektual yang akan ku bincang.biasalah budak2 pandai neh mana ada topik2 biase2. :3


Aku rasa introduksi untuk topik ni x perlu ku ulas lanjut kot sebab aku rasa majoriti dah cerita benda ini kat blog/fb/twitter/ms/youtube atau laman sesawang yang ada hubungan darah dengannya.Semua dah cerita mengenai rakan2 mereka,mcam2lah.Jadi tanda tanya kat sini betul ke rakan2 sudah dikatakan rapat dengan hanya memaparkan mereka di laman2 ni?


Percayalah,setelah merantau di Lipis State yang bersuhu 0 celcius,apabila pulang kita akan sedar siapa kawan sebenar kita.Memang aku tidak mengharapkan paluan kompang yang deras apabila jejak kaki ke Selayang ini.Cuma aku Sedar ramai yang sudah berubah dan tidak seperti dulu.Mari kita bincangkan faktor2 mereka berubah.

1.Terpengaruh dengan kawan lain
2.Rasa mereka diri mereka hot dan rasa zaman ni zaman mereka.maklumlah budak high school la katakan.
3.Ada masalah2 individu.
4.Tunjuk identiti sebenar bila kita dah blah.



Aku tidak mahu spesifikkan orang ni kerana aku mengarang secara umum.Antara contoh2 aku boleh bagi.

1.Mula2 punya rendah diri,balik2 tengok punya lah dah PANAS umpama maggie yang sudah dijerang.kalau sentuh melecur.
2.Dulu punya rajin bertegur kat laman sosial semua,sekarang ni jari jemariku yang menaip perkataan 'hai :)' kat diorang.
3.Masa tingkatan 4 tahun lepas dia masuk asrama,hari2 hantar mesej kat aku,punya la kemaruk bercinta.sekarang aku masuk asrama,dia dah tingkatan 5 haram nak mesej.


Tapi aku juga merasakan kami yang berpindah ni je yang rasa sendiri . Orang baru berhijrah ke asrama ni perlukan perhatian lebih.Rasa bosan menyelubungi jiwa,rasa seperti mahu telefon semua yang ada dalam senarai panggilan.Jadi kebetulan insan yang dihubungi pula sibuk.terus cop mereka sombong dan sebagainya.Hal ini aku x dapat tolak.:)


Jadi nasihat aku kepada semua umat Adam dan Hawa sayangilah kawan anda walau berapa marhalah pun mereka berada.Jangan hipokrit okay!!aku syg kawan2 aku.








7 comments:

  1. benar apa yg saudara cuba smpikan, tapi tak bermakna jika rakan kita sudah berpindah, kita pun perlu menghilangkan keakraban yg sedia ada. sedangkan sahabat inilah yg selalu membantu kita dahulu ketika senang mahupun susah. renung2kan dan selamat beramal :)

    ReplyDelete
  2. zamil:kawan.ka:awak.jadi maksudnya kawan awak?


    Ye2 benda nilah yg sya nak sampaikan.saya sendiri yang berpindah sebnarnya.jadi saya dapat rasa la perubahan diorang.terima kasih sebab sudi membaca coretan saya yang ala2 neh.:)

    ReplyDelete
  3. tepat sekali saudara. jazakallah khairan saudara. moga2 saudara dapat menggunakan blog ini untuk mencoret dengan sebaiknya pada masa akan datang. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  4. that means a lot :)
    betul apa yang kau ckp tu. people chnge :)
    but a true friend will always be there for us, right?

    ReplyDelete
  5. aliaaa:haa thanks weh.memang weh thats why aku syg kawan2 aku.:)

    ReplyDelete
  6. Mengarang secara umum konon , point-point yang kau bagi semua tepat ke muka.

    ReplyDelete
  7. siapa makan cili rasa kaw2 dol.haa kau panas sgat pahal?

    ReplyDelete