Thursday, February 10, 2011

dak dak mana?dak dak TAHA!

Malam semalam,aku khusyuk membuat kerja sekolah dengan penuh TEKUN.Jadi aku tidur lewat.Sedang aku lena dibuai dalam alam fantasi,telefon bimbit buat hal.dia sudah mula keluar nada2 supaya aku bangkit.Tetapi seribu kali sayang sekali kerana tilamku mempunyai kuasa tarikan magnet yang menarikkku kembali membuta.Buka kelopak mata,ushar waktu.7.00 pagi.semat x?



Sudah lambat,tiada transportasi pula.aku lantas mengejutkan babahku.Tetapi babahku boleh lagi acting cool.Seolah tiada apa2 berlaku.Siap2 sudah pukul 7.45.Kami pun gerak.Sampai sekolah pukul 8 kerana babah masih cool siap isi minyak lagi sebelum gerak.Mujurlah Kamarul jambu beritahu ada perjumpaan kelab.Sampai sahaja di sekolah sudah boleh lihat wajah aie dan am .Mereka hendak masuk kelab pelancongan.Setelah brainstorming,secara rawak ramai-ramai berhijrah ke kelab tabung haji aka taha.yeah!;D
Kelab ini merupakan kelab paling bongsu kat SMKDE.tahun 2011 tahun pertama.umi Zawiyah merupakan pengendali kelab ini.
Perasaan riak dan takabbur menusuk jiwaku apabila aku menjadi pengerusi kelab ini.jadi bawah aku semua barua-barua TAHA.hhaha.Syed jadi naib pengerusi.nabiel ajk form 4.Azim ajk form 2.rasyid taiko taha.ngam a tuh???












Siapa berani kacau kelab ni?:D













Selepas itu,aku naik ke Blok E yang DEKAT tuh.sejurus sampai perasaan aku masih hening dengan ketiadaaan ddi,hazz dan fadhli.hanya tinggal kamarul.Jadi aku teruskan visi menimba ilmu di dalam kelas.

Setelah bunyi loceng,kami merancang untuk bermain bowling dengan airil,nabiel,aie,am.Setelah berbincang di bilik SPBT.Akhirnya kami dengan semangatnya x jadi pergi.punca pertama am ah ada olahraga bagai.Jadi kami pun pergi ke zulqeff dagang house untuk membeli makanan.:)



Pengajaran dari kisah kali ini janganlah menjadi seorang yang pemalas.jadilah seorang yang berdisplin.Rancang hari anda sebetul-betulnya dan amalkan gaya bangun awal okayh!










No comments:

Post a Comment