Wednesday, March 17, 2010

futsal dpat mengeratkan persahabatan.

salam satu Malaysia and satu melayu.

harini aku excited la jgak sbab baru pertama kali pegi kelas tmbahan ni.tpi semalam tido lmbat awh sbab ym ngan niesha baby(song by marul jb).hehe.aku terhanyut dalam lautan mimpi dan menyedarkan diri dari dunia fantasi pkol 7.15!cik ina evo dtg pkol 8.jadi aku bersiap mcam superman.solat ketika fajar dah memancar.aduih.aku g ngan fara.harini cik ina dah tmbah ekzos kat evo die.so laju mcam impak maksima.smpai kelas harini kami mentelaah geo f1.pelajaran2 yg lame2 tuh ku serap kembali.best jgaklah belajar geo.

then kami geng2 songsang pegi lah rehat kat restoran 5 star mr Jamal sbab harini die wat promotion makanan percuma.tetibe aku terkejot apabila aku terlihat sinaran yg berkilauan memancr ke arah mataku.rupe2 nye itu ialah braces.kepunyaan anisha!ketika melihat wajahnya,skala jantungku x stabil dan berdegup kencang umpama kilat yang sambar-menyambar.perasaan dan emosi aku berubah.but still,aku cover giler awh.so selepas klas m3 yang memang best thap rooftop tmpat syamil,aku jumpe niesha lagi.die dah putih kot.em psal m3,kami semua belajar topik terakhir.semasa cikgu mengajar,saya beri tumpuan2!!jadi semua ilmu2 yang bermanfaat tuwh terus masuk ke saraf2 otakku.pastuh aku jumpe niesha kejap jer sbab die nak balik awh and kak adlyn ngan fatin over kot mengepit ngan niesha.hehe jgan marah rockin seniorz.harini tidak jumpe pun kak cheyah.hm selepas balik umah,mama ajak gotong royong kemas bilik.selepas wat2 rajin.aku terus ke selayang Mall untuk bermain futsal dngan rakan2.aku pergi ngan best cuzin kuh,airil.oleh kerna kami terkinja2 nak main futsal,pkol 3 dah smpai.tnpa membuang mase,kitorang lyan bowling sbab futsal bkak lmbat plak.

ok2 story listener,nak cepat citer diorang pun smpai.dalam 4.30,tauke sports city futsal dtang dngan megahnye membuka cage futsal.so kitorang sume mcam beruk masuk.pling ketara skali ialah AM.hehe.kami bermain selama 2 jam.tpi dlam2 rmai tuh,tetibe ade seorang muslimah yg bernama fara anis turut serta.die masuk dengan gaya mengalahkan tamao serizawa.hehe.ade 4 kumpulan iaitu geng suzuran,geng all star,geng pinggiran and geng serizawa,which is my team.aku ditakdirkan geng dengan insan bername hazrul,cuzin aku airil,rasyid,amirul,aku ngan fara serizawa.hehe pastu rasyid tukar ngan marul.hm,alangkah gembiranya hatiku apabila permainan didominasikan oleh kumpulan kami.tetapi pada perlawanan akhir,kami tunduk kepada kumpulan All star yg dianggotai oleh syamil halimah,nabil kaki besi,faiz milo,azri kahak ngan zul kot.hehe untuk pengetahuan korang,kamarul akmal dan hazrul hazim bermain dengan begitu cemerlang.begitu juga sepupuku.hm aku je sucks.semua takut nak tendang apabila marul menjdi gol keeper.hehe.untuk geng suzuran,aku rase ddi ngan syah gempak.geng pinggiran sume gempak!diorang main teamwork.tpi game kali ni team kami pegang lawh.hehe.fara anis pun main dengan sngat sopan x ubah mcam kerbau jantan,hehe.tpi maintain cun.hm mase main,ade la sedikit pertelingkahan.biase lawh.haziq main aku rase die boleh dpat award pemain pling x ske tackle.hehe.ganas sungguh beliau bermain.wayne rooney tgok pun terkeluar urea sume.tepat pda pukul 6.45 pm,kami bersalam-salaman dan beransur pulang.masa ni semangat persahbatan jelas terpampang antara satu sama lain.aku balik menaiki teksi bersama fara ngan airil.

hm,harini amatlah meletihkan tetapi berbayar kembali ngan rakan2 di sisi,itu saja dah memadai dan menyempurnakan hari kite.nilai moral dalam cerite ini ialah aktiviti sebegini haruslah kerap dilakukan agar semangat perpaduan antara sahabat dan tanggungjawab seorang insan terus dipupuk di samping kesihatan tubuh badan dijaga.bak kata pepatah.'bersatu teguh,bercerai roboh'.tpi jgan la plak gado2 k.itu la bende yg aku blajar hari ni kwan2.the spirit of teamwork!and serius aku enjoy gler tadi sbab mcam x rmai plak dtg.so kecoh giler.best!ok assalamualaikum

nota tmbahan-haris,syamil?damai lah
-hazz aku nak baju armani tuh!

No comments:

Post a Comment