Monday, March 8, 2010

tikam dari belakang.....

kawan-kawan,tema cerita aku pda hari ini ialah jgan tikam kwan dari blakang.tikam dari blakang bermaksud mengkhianati kawan kite dari blakang tnpa pengetahuan kawan kite itu,.sedih bukan?mengapa tema ini dipilih?ikutilah kisah aku ini.hehe;)

Plot cerita hari ini agak seronok.permulaan cerita bermula dari pkol 4 pagi.kenape?sume sedia maklum bahawa kita akan dihadapi dengan satu ujian untuk menguji kotak minda selama 3 bulan bertafakur kat SMKDE.tpi aku bgon x blajar pon.just belek2 skit agama tuh.hal ini kerana kak adlyn yang tdak menepati jnji untuk belajar bersamaku.ketika itu die sedang lena dihanyut lautan mimpi.hoho.

hari ini ada perhimpunan rasmi kat dewan.x yah la aku nak cite cmne en perhimpunan ni.sendiri taw la.tpi f3 kne stay skjap sebab ade taklimat.tiba2 cikgu pakar hati dan minda a.k.a kaunseling iaitu puan rosmaryati tmpil berucap.perkara yg berlaku

-pelajar SMKDE tepuk-tepuk
-kelas tuisyen pda hari isnin dan selasa pada pkol 2.30-3.30
-segmen sedih2 kerana cikgu kehilangan telefon bimbit.kesian ckgu.tkpe2.rezeki di mane2 cikgu.amin.
-segmen touching sebab kehadiran kelas2 tmbahan amatlah MENGGALAKKAN.mcam ramai.
-pelajar gelak2 name bapak.pelajar sebegini amtlah matang.
-budak2 yakuza SMKDE dah belajar main pisau kat busstop sbb mak diorang bru ajar potong sayur.
-budak2 x dtg kelas tmbahan haritu popular kerana dipanggil mengalahkan american next top model.
okok,kat sini kecuaian aku terserlah kerana aku terlupa mnyerahkan senarai kehadiran kepada guru.jadi name aie tidaklah dipanggil.hm minx maaf,tidak akan berulang lagi ok?.untuk kebersihan kelas.kelas kesayangan aku 3rk1 dinobatkan kelas terbersih di antara rk.kembang hidungku dan kembang semua yg sewaktu dengannya.

hari ini dikelas,isu terhangat psal aie mule diungkit ,aie,diharap terus bersabar k?

ok,eksposisi cerita bermula selepas kelas KH.kerana geng2 songsang membicgkan tentang 'tikam kawan dari belakang'.hati aku berasa amat bersalah kerana mungkin sebelum ini kes ini pernah terjadi pada diriku.topik yang amat berguna.terima kasih kwan2.Aie.marul,hazz.syamil,haris aku dah lyan mcam adik beradik sendiri dah.aku x akan tikam blakang k?

hari ini dikelas kami hanya mengulangkaji bgi menghadapi peperiksaan yang akan kami duduki esok hari.perbincangan dilakukan dikelas bagi mengimbas kembali topik yg telah kami pelajari.

jadi loceng berbunyi pda 1.15 menandakan kelas abes.aku tidak dpat stayback kerana ingin study niat suci di hatiku.mungkin besok aku akan belajar bersma fthin kot.jadi aku balik menaiki kereta 5 bintang cik ina smbil dieskort oleh kak adlyn weng,kak cheyah gojezz dan kak fathin busuk chumel;).senior2,anda inspirasiku.thankz.

tuisyen x jadi doh.alamak.stelah balik umah.perumitan cerita berlaku
.ayah aku balik awal.tiba2

abah:kau nak pegi gym kan?jom pegi?

aku sekadar menggeleng tanda tidak mahu.dlam hatiku marah beb.sbelum ni x pernah pulak nk pegi.tetibe skrg nak.pastu mama plak

mama:bah,mlam ni kite tgok my name is khan nak?

aduih?mengapakah ini berlaku?sengaje je kan?aku pun satu.kenapelah nak study last2 minit.so konklusinya aku bntah pegi due2 tmpat ni.eish.aku blajar dari kol 2 sehingga 6 dan berhenti berkarya sekejap.tadi agama dan m3 menjadi temanku.mlam ni akan bersama BM pulak.heish letihnye

so kwan2,pengajaran cerita aku hrini ialah jganlah belajar pada saat terakhir.bak kata pepatah,sediakan payung sebelum HUJAN.dan jganlah kite menikam kawan kite dari blakang ok,jadilah kawan yg setia.thankz hazz,marul untuk topik ini.sumpah aku syg korg.haha.

ok!untuk SLOT BLOG FOR EVERYBODY!.harini aku nak cite psal watak2 penting or wtak killer dlam hidup aku.name beliau ialah muhammad khairi b.abdul rashid.hm hari ini die byak dipersoalkan tanggungjwabnye.thats why i choose him 4 today,antara watak dan perwatakan beliau

-meminati motosikal dan gaya menunggang ala2 rossi.the doctor;)
-sukar difahami tetapi pndai memahami org
-boleh bergaul dengan semua jenis insan.
-pndai berbual mengikut situasi dan kwan2 sekeliling
-ketua yang bertanggungjwab dlam melaksanakan tugas tetapi agak pemalu kerana x biase ngan rk lagi.slow2 la
-insan yg nmpak mcam mat2 rempit tpi bila mengenalinya,baik sngguh hati beliau.
-kami dtg dari dua latar belakang lain tpi satu kepala bile berjumpa.
-amat serius dalam pembelajaran.rajin membuat kerja sekolah dan seorang budak yg genius.
-antara budak pling hot dlam kelas.
-kawan yang memahami aku.

so 4 aie,lepas dpat LC idaman hidup kau.silalah potong rmbut sebab buat mase ini rmbut anda hampir same ngan serizawa.serizawa itu budak baik kan?tngoklah cerite crows zero.

(nota tambahan) kak adlyn-terima kasih kerana dlam mlaysia ini,anda yg
pertama puji blog saye.sye akn wat yg terbek.
kak cheyah and fara -thankz a lot cause tolong menyiapkan rangka dan
dan struktur blog ini

terima kasih kwan2!

3 comments:

  1. tayah tggu lc,aku da potong rambut da pon.parass sgt.bhaha

    ReplyDelete
  2. btw,tq sbb cerite psl saya.saya tak hot mcm anda oke.XD

    ReplyDelete