Saturday, March 13, 2010

meminta secara aman...

hey kwan2,ingin dengar pengembaraan aku yg penuh dngan aksi pda hari ni?
ikuti kisah selanjutnya..

ujian penggal pertama telah pun tamat.jadi apa gunanya bgun ketika semua makhluk halus dan jin2 masih berkeliaran?its better kalo bgun lmbat kan?hntu pun tkde.hehe.but syang skali hari ini ialah hari perlawanan futsal antara rumah sukan.aku bgun ketika azan subuh berkumandang.dlam pkul 7.50,aku melangkah kaki keluar rumah untuk ke sekolah.sesudah smpai.semua teman-temanku masih tidak menghadirkan diri kecuali nabil.akhirnya,kapten paling cemerlang dlam dunia iaitu syamil tidak menghadirkan diri.die meninggalkan pesanan


'aku ade hal,ezat main keeper'
tercebis rasa bingung di hatiku.i mean dah lame kot aku x jadi keeper ni.tetapi dengan hati yang tabah,aku meneruskan perjuangan.perlawanan pertama team aku menentang kumpulan jebat.aku yg diamanahkan menjadi keeper kasturi kenelah wat betul2 beb.akhrinya kami menang 5-1.mase tu syamil dah dtg.kami sudah menyusun stratergi yg habis baik dah kot.tapi syang,ketika bermain di final menentang lekir yang diketuai oleh faiz carrick,stratergi entah ke mana.disebabkan percaturan yang salah dan juga kecuaian aku menjadi penjaga gol,kami kalah tipis 4-3.minta maaf teammates.aku perlukan latihan lagi.but ok la kan tempat 2?setelah malu di tempat kejadian,kami menjamu selera di Kelantan.aku pegi ngan haziq,haris serta marul.marul jb la yang pling bngge skali sebab die main sepenuh mase utk due2 match.hehe.kat kedai mkan aku jumpe syamil hensem ngan azri kahak.azri bajet dowh.team menang kan.hehe.takpelah.semua perkara yg berlaku ada hikmahnya.lagipun ketika perlawanan berlgsung,team korang hand kan?kami semua hang out kejap dan apabila kedengaran suara enjin bas awam,maka haris,syamil dan azri beransur pulang ke destinasi mereka.kami bertiga yang masih bertahan menghabiskan sisa-sisa masa yang ada di kwasan sekolah bertempiaran seperti budak2 x ade mse depan.setelah ayah aku smpai,aku pun blah meninggalkan mereka tu.haziq mule2 nak tumpang.tpi sifat die same gak mcam mate die,x tetap.last2 x jadi.so kesimpulannya hari ni kat padang agak frust juga.tetapi menengah atas kumpulan kasturi mnang.jadi tercebis rasa gembira di hatiku.







aku yg memakai golve itu.











kemudian setelah mengisi tenaga di rumah,ibu bapa aku mengajak aku ke mid valley.abah aku ade urusan,so straight jalan2..setelah abis urusan,aku mengajak ayah aku pergi ke kedai gitar yang ada di sana.sekadar ingin menjenguk niat di lubuk hatiku ini.akhirnya aku terlihat gitar tanglewood bersinar-sinar.lantas aku mengeluarkan muka 15 sen ku kerana ingin sngat akan gitar itu.apa yang terjadi akhirnya?hm bace jela.pastu kitorang g mkan.mama nak tgok 'alice di dunia keajaiban' tetapi wyang sngat sesak dengan manusia 1 malaysia.di sana,mcam2 rgam manusia dpat ku lihat.ade psangan tuwh mcam syamil ngan halimah jongang.psangan pling secocok dlam muka bumi ini.hehe

ok so pengajaran untuk kisah kite hari ini ialah kita haruslah bekerjasama dlam satu kumpulan untuk membina satu unit perpaduan yg kukuh..bak kata pepatah'bersatu teguh,bercerai roboh'.jgan pentingkan diri sendri.fikir psal orang lain.ini akan membentuk kejayaan.

hm bagaimana pula dengan tema hari ni?berdasarkan tema di atas,dpat kite merangkumkan bahawa permintaan secara aman lebih bagus dari pemberontakan.walaupun aie mendapat lc beliau dengar cara memberontak,ttapi meminta secara aman lagi bagus.mengapa aku berkata begini?.gmbar di bwah menjelaskan semuanya






settle masalah,tapi ayat ayah aku ketika memberi gitar hikmat ini ialah'i give u want u want,u give me what i want,8A.pergh!menggletetar tubuh badanku.tapi aku akan belajar bersungguh-sungguh untuk abah.perhatian2!saye ahmad izzat syameer kini mempunyai sebuah gitar elektrik tanglewood biru dan speaker yang berjumlah 30 watt!!!amin!!abah,syang abah!thankz..

nota tambahan-lepas ni boleh mungkinkah ngan tasha sbab kat mlaysia ni aku beli sbab die je..bhahahahahah!!

No comments:

Post a Comment