Wednesday, March 24, 2010

perjanjian...

erti perjanjian ialah satu benda yang telah dipersetujui oleh kedue2 belah pihak dan kite i tidak boleh melanggar perjanjian tersebut.so apakah kaitan tajuk dgan dengan kisahku pade hari ini?mari dgar ezat bercerita..

hehe harini perancanganku ialah ingin membuat kerja sekolah pada awal pagi.tetapi alangkah sedihnya apabila aku ingin membuka mata,kelopak mataku umpama mengangkat dumbell sberat 120 kg.tapi tidak mengapa,aku terus berusaha membuat kerja sekolah dengan sekerasnya-kerasnya.tpi aku pelik gak kenape wat hw x letih.rupenye baru ku sedar yg aku membuat hw didalam atau mimpi.bgun2 dah 6.30 pgi.so kerja agak tergendala.adeh.

kisah aku harini tiada pancaroba.hnye keseronokan.pagi2 dengan cuace mcam dekat london,kitorang pj.harini aku rase pj pling susah skali aktiviti die iaitu kene wat tangan gaya ala2 girls generation pastu wat pusingan bulat.orang lain nmpak kami macam wakil bola sepak malaysia bwah 18 sbab sume gaye2 lelaki sejati skali terutama haris.orang tengok haris dah menggeleletar.hehe.kat kelas aku hnya menumpukan perhatian smbil sisa2 ilmu ku kutip untuk memuat turunkannya ke dalam otakku. kat kelas aku bergaduh dgan aie mengenai sape lgi pndai dlam kelas.x nak kalah kot die ni.pada waktu terakhir PMP,aku perlu membentangkan tentang PERJANJIAN hudaibiah semasa pelajaran agama islam.aku menerangkan kepada rakan2ku dengan gaye seperti ayah aie,ustaz rashid..aku terang bersame2 haris dan ain.hehe first time nmpak ain pkai name tag.semsa sesi penerangan,fara anis dan nurul natasha mcam ustazah kat arab.gaye2 mereka memang khusuyuk.tsya siap nak pkai purda lagi.hehe.tpi aku x leh wat slah smase penerangan.jika slah sedikit,pasti akan ditegur oleh ustat hazz dan imam marul yg menuntut ilmu dri nik aziz.salah skit pasti dibahan.hehe.akhir skali kami geng songsang berbual mengenai PERJANJIAN.ape yg aku belajar dri perbincangan ringkas ini ialah kite mesti tepatri janji kite dan jgan tikam belakang kwan..thankz geng.akhirnye sesi aku disekolah tamat..aku berjalan menurun tngga smbil di kotak pemikiranku ingin mememui kak cheyah.semasa berjumpa,die tidak lokek memberikan senyuman.satu senyumannya memberikanku seribu satu kegembiraan . aku mengundurkan diri dari SMKDE.smasa smpai dirumah,abang aku tidak bekerja kerana die fikir syarikat maybank tuh ditulis atas name MOhd Redzuan.suke2 je ambik mc.kemudian aku anak yg soleh menemani ibuku ke tesco.kerete abangku menjadi transportasi.aku meninjau panorama dan persekitaran tesco itu,begitu byak wang ringgit yg hrus dibelanjekan setiap hari demi keluarga.aku melihat karenah manusia melayan kehendak anak2 yg inginkan calcium,coco crunch dan lain2 lagi.aku juge tidak ketinggalan meminte ibuku susu dutch lady one two three.di sane, terdapat beberapa manusie yg mengaburi pndangan mateku.aku terlihat manusie yang segeng ngan fairus yang mengamalkan prinsip jus soli iaitu pendatang2 asing terutamanya dari indonesia.sedih aku memikirkan hal ini.aku juge terjumpe bob faris.hehe gaye2 brader kot die ni.

itu sje lah whai stort listener.jdi tema kisah aku pde harini ialah muhammad khairi merupakan bdak pling pndai dalam dunie dan die sudah menerima PHD dlam sume bidang semasa die dilahirkan.

pengajran kisah aku harini ialah kate2 kite mestilah setimpal dgan perjuangan kite dan janganlah sekadar propaganda ok?

thankz story listener.salam.

1 comment:

  1. Ahmad Izzat Syammer was born on 21 jun.At that time he was given PhD level in all subject in the world,mostly Mathematics and Arts,by GOD.
    if there exist anything greater than PhD,he will be automatically awarded with that thing,because he DESERVES anything that PERFECT.

    ReplyDelete