Tuesday, March 16, 2010

jb untuk Johor Bharu and Justin Bieber..

pertama sekali maaf kerana tidak mengarang journal ini selame beberapa hari.berdasarkan tajuk,terdapat 2 motif kenapa tajuk ini dipilih.ikuti kisah di bawah..

first,last sunday aku bersama keluarga tercinta serta sedare2 telah pergi ke Johor Bharu untuk melawat nenek sedare yg sdg sakit.di dalam perjalanan,dugaan pertama menimpa.ketika di Bangi,kereta aku mengalami sesak nafas cause x bleh masuk gear 5.jadi kami semua yg berkonvoi ini berhenti di esso.oleh kerana doktor peribadi kereta ayah aku lmbat sgat,tnpa rasa malu kami breakfast kat esso.sume bentang tikar mcam picnic.sesudah doktor smpai,die mengesahkan volvo ayah aku x boleh ikut konvoi sbab demam malaria.jadi aku mcam pengemis tumpang kereta mak ndak aku.abah mama naik mak ngah.hatiku berasa kecewa kerana x dpat nak tgok dvd sbab kete mak ndak adogak dvd player.apa yang menyeronokkan ttg naik ngan mak ndak ialah dia mendengar radio yg kerap main lagu baru iaitu sinar fm,muzik retro terbaik.tempoh perjalanan dah la 6 jam.masa ini teramatlah bosan.bak kata marul'lagu yang kene ngan jiwe kite'.haha.mujur diblakang ade couzin yang agak mtang iaitu isha ngan nabila.mereka watak utama dalam kisah kali ini.mereka sdg mengambil PHD dkat sekolah rendah sungai tua.haha.sepanjang perjalanan ngan bdak2 nih,mujurlah xde bosan sgat sbab mcam2 aktiviti dilakukan.mule2 kitorang main teka lagu,ABC,main geletek2,sep2 pistol.matang bkan?isha ngan nabila ajar aku satu lagi hit di skolah diorang.lirik die begini

'malam yang sepi pi pi,pak mat jual topi pi pi,topi yg koyak yak yak,pak mat jua tempoyak yak yak.'seronok juga.
hehe..pda isnin mlam kami pergi ke Danga Bay.di disitu terdapat tama tema funfair pling menakotkan di Malaysia Brunei.dah smpai tu,kitorang straight naik basikal but 4 orang kayuh.kat blakang mama ngan babah.diorang di blakang bukan sahaja tidak mengayuh,malah seperti pelancong yg dtg nak bercuti smbil melenggang kaki.jadi aku ngan best cuzin aku,airil mengayuh dgan penuh usaha.aktiviti ini amatlah meletihkan.di sana terdpat pelbagai permainan yg mengerikan.ada yg histeria ketika menaiki merry go round dan ade yg pengsan msuk icu sbab muntah drah mase naik cawan berputar.pelik sungguh.oleh kerana permainan amatlah menakutkan dan agak mahal kot(merry go round rm6),jadi aku hnya bersantai kat tepi pantai bersama family menghilangkan dahaga smbil diiringi oleh kugiran yang ade di situ.terhibur juga aku di situ.nak jgak nyanyi actually,but x berani kot sbab airil x nak.argh!
pendek cite,kat sane kami pegi main bowling,tgok m.u kat kdai mamak smpai pengsan mamak tu kami jerit,pegi beli keropok2.itu sahaje.
dlam perjalanan pulang,dugaan ke-2 diterima.selipar PA aku hilang plok.aduh!pelik beb!cmne lah bleh hilang,sume dah ushar aku mcam aku ni careless la sgat.sbenarnye mmg pun.so spanjang perjlanan,aku kene gelak je.heish.dlam perjalanan pulang,icha ngan nabila semakin menggila2.takde la boring sgat.radio sinar diendahkan olek kami.kami menyanyi bersama2 sekuat mungkin.kmudian kami bermain card yg mencabar seperti snap,happy family dan donkey.kematangan aku semakin jelas.tapi quite enjoy la,sbab takde la boring sgat ngan bdak2 ni rupenye.pastu nabila ajar aku bahasa arab

"baggh sinee rukuk' dan hilllaku naq hisabb"

yg bermaksud

"bak sini rokok dunhill aku nak hisap"

mase ni x pecah perut gak.maju dan pndai sngguh kanak2 zaman sekarang.semuanya menuju wawasan 2020.kat kereta,keadaan sngatlah bising.sbab tu lah mcam byak org kak adlyn.hehe.adakah ptut die kate aku bersama wanita lain ketika aku menghubunginya?.x mungkin.hatiku untuk org yg sempurnakan aku kot.ANTS.ecece.aktiviti terakhir ialah teka lagu.sorg kene humming.diorang ni tahu gak lagu omputih.so i have to sing malay songs.hehe.hidup satu melayu!setelah
singgah mkan di merata tempat mcam jlan2 cari mkan,kmi smpai pda pkol 9 pm.kemudian my bro,abg den amek kitorang kat umah mak ngah.setelah smpai,di sinilah aku mengarang.hai!!

okok
justin bieber?ini ditunjukkan khas untuk marul jb.minta maaf jika ade skitkan hati kamu.aku bukan perampas.hehe.main2 je la.jika aku hendak dijadikan bhan lawak esok,go ahead,x pe2,aku x kesah.ok x?jganlah begitu..

tema kisah kali ini ialah semangat perpaduan antara keluarga haruslah dieeratkan walaupun sedare tu hnye bau2 bcang je ngan kite,jgan smbong k.

pengajaran yg aku dpat dari kisah ni ialah jgan careless sgat next time.kite haruslah lebih berwaspada.aku syg gile kot selipar tu.heish!!

setakat ini sahaja diari untuk hari ini whai story listener.sekian wassalam.

nota tmbahan-maaf jgak haris.bhaha.

1 comment: