Friday, March 12, 2010

pemberontakan....

memberontak mengikut istilah dewan bhasa bermaksud melakukan sesuatu untuk menunjukkan kite tidak mahu mengikut sesuatu perkara yg disuruh.

hm.kwan2.harini hari last exam kot.so tona kisah aku hrini ialah gembira;)aku dah mule senyum umpama orang utan kat sepilok,sabah mcam mata pelajaran geo itu.pagi tadi misi aku nak kejutkan kak fathin.tetapi handset yg berfungsi sbagai alarm aku pn tertidur atau makna lainnya habis bateri.apabila bgun,tgok2 sudah pkul 6.00 pagi.mesti sempat nak mentelaah mata pelajaran mengenai ibu bumi kite.

story listener,

pagi tadi di sekolah terlintas juga di akal fikiran daku untuk cube juga habiskan satu buku geo tu dan berharap otak aku boleh terime mcam albert einstein.berbekalkan mase 1 jam di sekolah,aku berjuang bermati2an membaca buku demi SMKDE yg dicintai.ketika exam bermula,dgan ucapan bismillah,aku mule menulis.lastly,aku boleh jwab.tapi susah jgak.harap2 ok lawh.aku bersame geng songsang menyambut keriangan abis ujian dengan menikmati juadah kat kantin,serius seronok.geng songsang kene hntar nota KH.Tetapi kami hantar dengan cemerlangnye.jadi markah mesti akan naik 100.selepas rehat.aku dgan aie berlegar2 kat sekolah.aie pling disiplin skali kat sekolah ni sebab dengar mp3 tasha.tasha ni pemurah sgat.contoh yg baik aie.kitorang ade keje bhasa omputih.aie terus siap mase tu sbab die dlahirkan di Dublin.pastu aku kena cari team bola kasturi.spatutnya kamarul jb kene carik sebab die kapten.hehe.nsib baik syamil hensem tolong.die masukkan player2 international hnya untuk kasturi. tpi aku still nak marul ketua.marul serba serbi boleh.hehe.untuk pengetahuan ,hazz macho akan terbang ke bandung untuk bercuti bersama keluarga tercinta.sudah ku pesankan t-shirt d&c supya beliau beli.duit die mesti byak.harini aku kene balik awal kerana tugas yang diamanahkan untukku di masjid sgai tua.lpas bincang psal futsal.aku terus melenyapkan diri.sebelum tu,aku berjumpa dgan adlyn weng,fathin and kak cheyah korea.kak caer senyum2 kambing je.heheselepas itu,turbo kereta cik ina sudah dpat ku dengar dari gegendang telingaku walaupun jauh beribu marhalah sekalipun.

semasa di masjid,aku menjalankan tugas dngan penuh amanah.alhamdullilah,aku diberi sedikit rezeki.about rm22.terima kasih Maha Pencipta.jantungku berfungsi agak laju harini kerana budak2 seratas dan asrama yg lain pulang.Hatiku berderbar-debar umpama kilat.jadi harini.Yang amat berhormat bdak seratas akan menjejakkan kaki di Selayang.sekadar informasi ok?perancangan masa depanku selepas ini ialah menikmati bbq di rumah pak cik.tetapi akibat komitmen ayah aku bekerja di ibu kota,aku terpaksa menunggu dan mengarang kisah ini.hehe

berbalik kepada tema cerita kita.tema hari ini ialah melakukan sesuatu dengan pemberontakan.

aie sudah menggangap mesin dua tayar LC itu sebagai isteri dia.akibat terlalu inginkan LC.Langkah pemberontakan secara individu dijalankan.antara cara-caranya

-merengek mcam bayi 6 bulan
-tidak datang skola seminggu
-tidak perlu kluar bilik
-berlapar.ini ikut thap ukur lilit perut
-muka masam mengalahkan karipap basi
-bercakap bila perlu shje

dan cara ini berhasil!!.kini die memandu sebuah motor lc berwarna hitam yang berdaftarkan WTQ.SYABAS!!jauh di kotak hatiku teringin aku memegang sebuah gitar yg harus dicucuk ke kuasa elektrik dan mempunyai kotak suara serta tali yang lembut.oleh itu,cara pemberontakan ini mungkin berhasil atau kesan lainnya akan membuat aku akan hnye ade cop kaki di muka aku yg suci ini.perlukah mengikut cara ini?apepun,aku nak gitar elektrik.

hm setakat itu sajalah pengembaraan aku untuk harini.Pengajaran untuk kisah hari ini ialah jgan melakukan sesuatu dgan care memberontak sebaliknya berfikiran secara mtang ok?melainkan kita sudah desperate thap tertinggi seperti rakan ku ini.

1 comment:

  1. -merengek mcam bayi 6 bulan
    -tidak datang skola seminggu
    -tidak perlu kluar bilik
    -berlapar.ini ikut thap ukur lilit perut
    -muka masam mengalahkan karipap basi
    -bercakap bila perlu shje

    agak2 sikit,aku nk wat cmni,aku mintak elok2 laa
    penuh kesantunan.hihihi

    ReplyDelete